‌دانشگاه بصیر Basir university

وبلاگ تخصصی دانشگاه بصیر Basir university profetional weblog

‌دانشگاه بصیر Basir university

وبلاگ تخصصی دانشگاه بصیر Basir university profetional weblog

دانشجو کیست؟

اینکه دانشجو کیست، همه می دونیم ولی آیا واقعا دانشجو اون چیزیه که ما تو ذهنمون تصور می کنیم یا نه دانشجو معنای خاصی داره که خیلی بزرگتر از این چیزاست یه جایی دانشجو اینطوری تعریف شده بود:

 

دانشجو کسی است که با هزار نذر و نیاز و با بستن هزار دخیل به امامزاده های مختلف قدم به دانشگاه میگذارد و اینجاست که مشکلات آغاز میشود.
 اگر میخواهی دانشجوی خوبی باشی باید همیشه ته کلاس بشینی تا براحتی بتوانی از کلاس خارج شوئ و به سرعت برای حضور و غیاب وارد شوی (چه زیباست
جنگ برای جا گرفتن ته کلاس).

هنگام خستگی چرت بزنی و هنگام دلتنگی به دوستان زنگ بزنی و یا با موبایلت اسنک یا تیراندازی بازی کنی! 

چه زیباست که با یک تسبیح نذر آقا کردن استاد در بدو ورود به کلاس حضور و غیاب کند تا بتوانی کلاس را مختومه بدانی و چه سخت است که استاد بخواهد آخر کلاس از نو اسمها را بخواند بطوری که دیگر کسی در کلاس نیست! و تو لاجرم غیبت بخوری کلاسها را یک ماه مانده به امتحانات تحریم کنی و حدالامکان از تمام غیبت های مجازت استفاده کنی. چه رویاییست که در دانشگاه سیگاری شوی و علتش را سنگینی درسها و دوری و... بیان کنی . به بچه کنکوری ها فخر بفروشی و آنها را نصیحت کنی که چگونه برای کنکور آماده شده و چگونه تست بزنند. سر کلاس جزوه ننویسی و آن را از خانومای دانشگاه بگیری ! تا اسم کتابی را از دهان استاد شنیدی بخری و صرفا آن را در کتابخانه ات جاسازی کنی  و در آخر به طور افتخاری شب امتحان تا صبح پا بزنی و درس بخوانی !

 

جایه دیگه یکم سیاسیش کرده بودن:

در فرهنگ های لغات برای واژه کمی تا قسمتی مساله دار «دانشجو»

تعریف ساده ای آمده مثل جوینده علم یا جویای فضل و معرفت و غیره اما

این تعریف کلاسیک که احتمالا با همکاری استکبار جهانی و عوامل اختشاش طلب داخلی به ثبت رسیده به درد همان فرهنگ ها می خورد. امروزه با توجه به پیشرفت های علمی باید تعریف جدیدی از دانشجو داشت تا هر کس که در دانشگاه درس می خواند، اطلاق به دانشجو نشود!

 

خلاصه من که فکر می کنم دانشجو هر چی که هست به هر حال آدمه حق داره سیاسی باشه، دنبال علم باشه، به خودش اهمیت بده، و خیلی چیزای دیگه که

از صفات آدماست و صرفا کسی که دانشگاه رفته دانشجویه. ولی خوب بعضی وقتام

نمیشه آدم اسم خودشو دانشجو به معنای واقعی بزاره آخه به من که دنباله مدرکم میگن دانشجو نه به من باید بگن مدرکجو!

از دید خیلیا مثل، دانشجو یعنی کسی که از خونه پدر مادرش اومده یه شهره دیگه از نظر مالی تامینه و باید هر طوری که میشه سر کیسش کرد و هر چی که می تونه باید این بدبخت دانشجو رو تیغ بزنه.

به نقل از وبلاگ دانشجویان بیرجند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد